Producten die je produceert moeten allemaal verpakt worden, dit kun je op verschillende manieren doen. Co-packing is het in-, om- en verpakken van verschillende soorten producten. 

Wat is co-packing?

Wanneer je iets hebt geproduceerd dat binnenkort in de winkelschappen te vinden is, is het fijn als dit product een mooie, duidelijke en efficiënte verpakking heeft. Dit kun je allemaal realiseren met co-packing. Co-packing is niet alleen simpelweg het verpakken van je producten, het is het toevoegen van waarde aan een los en onverpakt product. 

Zo kunnen verpakkingen een kartonnen ‘jasje’ krijgen, er kunnen labels en etiketten op de verpakking geplakt worden, er kunnen meerdere producten in één verpakking aangeboden worden en er kunnen displays gemaakt worden waarin je je producten kunt laten schitteren. Er zijn dus veel mogelijkheden wanneer het gaat om het verpakken van een product. 

Co-packing door een derde partij

Uiteraard kun je zelf je producten verpakken, maar dit is niet voor ieder bedrijf of voor iedere ondernemer ideaal. Voor sommige mensen of bedrijven is het prettiger om een professioneel bedrijf in te huren, je kunt dan gebruik maken van een co-packer. 

Het voordeel van het gebruik maken van een derde partij is dat deze mensen gespecialiseerd zijn in het in-, om- en verpakken van producten, zij weten echt wat ze doen. Door het uit handen geven van de verpakking van je producten kun je als bedrijf de aandacht ergens anders op richten, zo heb je meer tijd voor de klantenservice of voor het updaten van de website. 

Een ander voordeel is dat co-packers een product snel kunnen verpakken. Wanneer je een actie hebt waarbij alle klanten een presentje bij hun aankoop krijgen moet dit presentje samen met het product verpakt worden. Als je eigen werknemers deze extra verpak taken gaan uitvoeren is er voor hen minder tijd om hun oorspronkelijke werkzaamheden goed uit te voeren. Het inschakelen van een professioneel bedrijf kan op dit soort momenten erg voordelig zijn. Zoals iedereen weet staat tijd gelijk aan geld, door het uit handen geven van het verpakken van producten bespaar je tijd en op deze manier ook geld. Dat is prettig voor ieder bedrijf. 

Bezoek eens https://www.na-nomi.nl/ voor meer informatie over co-packing en ompak werkzaamheden.